KŻ Orzeł Łódź według badań firmy Pentagon Research posiada bardzo duży potencjał w działaniach marketingowych. Konkretne liczby zostały przedstawione na specjalnie zwołanym briefingu prasowym, który odbył się w czwartek na Moto Arenie.
Badanie dotyczyło efektywności marek sponsorów KŻ Orzeł Łódź w telewizji, internecie, prasie oraz mediach społecznościowych. Okres analizy branej pod uwagę w badaniach wynosił cztery miesiące i odbywał się w trakcie sezonu eWinner 1. Ligi w 2020 roku. KŻ Orzeł Łódź uzyskał 8,4 mln wartości mediowej dla sponsorów i partnerów współpracujących z klubem oraz marek własnych.
Efektywność sponsoringu najlepiej przedstawiają liczby zamieszczone w ofercie reklamowej na zbliżający się sezon 2021. Wartość ekspozycji marek sponsorów i partnerów klubu tylko w telewizji nSport + wyniosła 3 735 713 zł. W samych mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter) wartość ekspozycji marek szacuje się na 601 133 zł. Patrząc jedynie na sam nośnik dynamiczny, czyli logo marki eksponowane na przykład na kevlarze czy też stroju żużlowca, wartość takiej ekspozycji marek wyniosła dokładnie 4 249 512 zł, co daje ponad 50% wszystkich ekspozycji.
1 570 000 widzów to skumulowana liczba widowni, która obejrzała mecze i programy z udziałem KŻ Orzeł Łódź przed telewizorem w sezonie 2020. Największym zainteresowaniem cieszyło się wyjazdowe starcie z Unią Tarnów, które obejrzało 87 168 osób. Domowy mecz z TŻ Ostrovią Ostrów Wielkopolski zobaczyło zaś 69 741 osób. Wartość ekspozycji generowanych przez sam mecz pokazywany w telewizji wynosi 3 719 795 zł. Kwota ta obejmuje 35 112 ekspozycji logotypów. Liczba kontaktów widza z markami klubu w sezonie 2020 sięgnęła 777 307.
Dużą wartość i potencjał reklamy podczas domowych spotkań KŻ Orzeł Łódź pokazuje wartość ekspozycji w samym sierpniu 2020 roku, kiedy to klub rozegrał na własnym stadionie trzy spotkania. Wartość ta opiewa na 4 076 622 zł.
O potencjale marketingowym klubu podczas briefingu prasowego wypowiedział się prezes Witold Skrzydlewski, a wypowiedź można przeczytać TUTAJ.
– Żużel ma duży potencjał, co pokazują przeprowadzone przez nas badania. Dlatego warto z nami być. Badania pokazały, ile poszczególna firma uzyskuje tak zwanego ekwiwalentu. Wychodzą tutaj poważne kwoty. […] Myślę, że możemy mówić o sukcesie – ocenił Witold Skrzydlewski.
Zapraszamy do współpracy i kontaktu! Więcej informacji na biznes@orzel.lodz.pl.




















