Media sportowe w Polsce w ostatnich dniach dosyć szeroko rozpisywały się na temat badań dotyczących potencjału marketingowego KŻ Orzeł Łódź zleconych przez klub.
Przegląd Sportowy
[…] Wartości marketingowe klubów z najlepszej żużlowej ligi świata już obecnie liczone są w dziesiątkach milionów złotych, a w najbliższych latach powinny jeszcze rosnąć. Pierwszoligowe kluby też jednak mają co zaoferować sponsorom. Liczby, którymi pochwalił się Orzeł Łódź robią wrażenie!
Na zlecenie łodzian specjalne badanie wykonała firma Pentagon Reserch i okazało się, że trwający 4 miesiące sezon eWinner 1.LŻ sprawił, iż Orzeł Łódź uzyskał 8,4 mln złotych wartości mediowej dla sponsorów i partnerów współpracujących z klubem oraz marek własnych. Złożyło się na to aż 52 tys. ekspozycji.
– Łódź posiada nowoczesny stadion żużlowy, a takie obiekty to również doskonałe miejsca reklamowe przeznaczone dla sponsorów i rm. Ekspozycja nośników reklamowych i partnerów podczas spotkań ligowych to ważny aspekt biznesowy, na co Orzeł kładzie duży nacisk. Przeprowadzone przez nas badania efektywności sponsoringu marek współpracujących z klubem to pokazują i potwierdzają. Orzeł posiada spory potencjał w działaniach marketingowych, mając też na uwadze okres pandemiczny i skrócony czas rozgrywania sezonu. Można przypuszczać, że w normalnie rozgrywanym sezonie te liczby byłyby jeszcze większe – podsumował Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research.
Sport Interia.pl
Orzeł Łódź w styczniu przeprowadził badanie dotyczące efektywności marek sponsorów klubu w telewizji, internecie, prasie oraz mediach społecznościowych. Zlecenie wykonała firma Pentagon Research. Liczby zostały opublikowane i naprawdę robią wrażenie!
– Okres analizy to cztery miesiące trwania sezonu eWinner 1. Ligi w 2020 roku. W trakcie rozgrywek eWinner 1. Ligi Klub uzyskał 8,4 mln zł wartości mediowej dla sponsorów i partnerów współpracujących z Klubem oraz marek własnych. Na kwotę tę składa się aż 52 tys. ekspozycji – czytamy w artykule, w którym zawarte zostały również wszystkie liczby przedstawione po raz pierwszy podczas czwartkowego briefingu prasowego.
WP Sportowe Fakty
Orzeł Łódź przeprowadził badanie, które pokazało, jak duży potencjał w działaniach marketingowych ma klub. Liczby uzyskane przez drużynę robią duże wrażenie. W tle są miliony złotych.
[…] Ponad połowę kwoty dały ekspozycje marek na kevlarach czy strojach klubowych. Same media społecznościowe dały natomiast wartość na poziomie 600 tys. zł. Wyliczono, że mecze Orła Łódź w sezonie 2020 obejrzało łącznie blisko 1,6 mln osób – licząc widownię przed telewizorem. Uzyskano aż 777 tys. kontaktów widza z markami klubu.
Badania marketingowe pokazały, ile poszczególna firma uzyskuje tak zwanego ekwiwalentu. Wychodzą tutaj poważne kwoty. Myślę, że możemy mówić o sukcesie. Praktycznie żaden ze sponsorów z poprzedniego sezonu się nie wycofał, a być może ktoś jeszcze dołączy do tego grona przed rozpoczęciem nowych rozgrywek – powiedział honorowy prezes klubu, Witold Skrzydlewski.
Coraz więcej wiadomo również w kwestii potencjalnego przesunięcia inauguracji nowego sezonu eWinner 1. Ligi. Wszystko wskazuje na to, iż rozgrywki ruszą dopiero w maju.
Przegląd Sportowy
W połowie kwietnia Główna Komisja Sportu Żużlowego, po konsultacji z klubami, ma podjąć decyzję o ewentualnym przesunięciu inauguracji sezonu w eWinner 1.LŻ. Można spodziewać się, iż start rozgrywek zostanie opóźniony o miesiąc, bo kluby, które chcą rozpocząć sezon w kwietniu są w zdecydowanej mniejszości.
Według naszych informacji w zasadzie już tylko dwa ośrodki mocno optują za tym, aby I liga wystartowała zgodnie z planem, czyli 3 kwietnia. To ROW Rybnik i Orzeł Łódź. Reszta albo podchodzi do tematu bardzo neutralnie, albo deklaruje (jak Unia Tarnów), że wolałaby zacząć później i dać sobie szansę na odjechanie większej ilości meczów z kibicami na trybunach.
– Na poprzednim spotkaniu prezesów pierwszej ligi jasno sobie określiliśmy, że decyzję podejmiemy 19 marca. Wszyscy na to się zgodzili. Nikt nie oponował. Ostatecznie GKSŻ patrząc na sytuację, przyspieszyła termin decyzji. Zapadnie ona 16 marca. Dlatego prosimy prezesów i pracowników klubów o powstrzymanie się od wielkich dywagacji. Jak coś ustalamy, to wszyscy powinniśmy się tego trzymać – powiedział przewodniczący GKSŻ, Piotr Szymański za pośrednictwem portalu polskizuzel.pl
WP Sportowe Fakty
Portal skupił się również na aspektach stricte sportowych i ocenił szanse Orła Łódź na zajęcie wysokiej lokaty w rozgrywkach eWinner 1. Ligi.
Orzeł Łódź nie jest typowany jako kandydat do wygrania eWinner 1. Ligi w sezonie 2021, co nie zmienia faktu, że drużyna Adama Skórnickiego mierzy wysoko. – Nadchodzące rozgrywki będą dla nas na pewno dużo większym wyzwaniem – przyznaje menedżer.
Adam Skórnicki wierzy […], że jego zawodników będzie stać co najmniej na powtórkę ubiegłorocznego wyniku, jakim było trzecie miejsce w ligowej tabeli. Być może drużynie z Łodzi paradoksalnie będzie łatwiej, bo pojedzie bez większych oczekiwań na spektakularny rezultat.
– Miejmy nadzieję, że w tym roku nie tylko sprzętowo, ale również i psychomotorycznie będziemy jako drużyna lepiej przygotowani niż w poprzednim sezonie – mówi Skórnicki, cytowany przez orzel.lodz.pl.



















