Efektywność sponsoringu w liczbach. "Potencjał klubu w obszarze działań marketingowych ciągle rośnie" - KŻ Orzeł Łódź – oficjalny serwis klubu

Efektywność sponsoringu w liczbach. „Potencjał klubu w obszarze działań marketingowych ciągle rośnie”

Klub Żużlowy Orzeł Łódź posiada bardzo duży potencjał w działaniach marketingowych. Potwierdzają to badania zrealizowane na zlecenie KŻ Orzeł Łódź i wykonane m.in. przez firmę Pentagon Research, która specjalizuje się w badaniach z zakresu marketingu sportowego oraz efektywności sponsoringu sportu. Dane dotyczą tylko kilku miesięcy związanych z sezonem 2021 i nie uwzględniają fazy play-off.

 Badania wykonane przez firmę Pentagon Research pokazują ciągły rozwój sportu żużlowego w Łodzi. Znalezienie się w czołowej piątce zestawienia TOP 20 dyscyplin według wartości mediowej daje ogromne możliwości marketingowe, które KŻ Orzeł Łódź w wysokim stopniu potrafi wykorzystać.  Potencjał klubu w obszarze działań marketingowych z roku na rok ciągle rośnie. Potwierdzają to badania za rok 2021, w których najważniejsze wartości są wyższe niż w latach ubiegłych. Mowa tu przede wszystkim o najbardziej istotnych wskaźnikach, jak np. ekspozycja marek sponsorów i partnerów KŻ Orzeł Łódź, ekwiwalent reklamowy czy dotarcie do odbiorców. Warto wziąć pod uwagę również fakt, iż są to liczby tylko za kilka miesięcy 2021 roku, kiedy Klub Żużlowy Orzeł Łódź występował w fazie zasadniczej eWinner 1 ligi.  Rozwój klubu można również zauważyć poprzez zwiększone zainteresowanie ze strony przedstawicieli biznesu z Łodzi i województwa, którzy coraz chętniej nawiązują współpracę z KŻ Orzeł Łódź. Przyciągają ich m.in. liczne miejsca reklamowe rozlokowane na Moto Arenie Łódź – jednym z najnowocześniejszych stadionów żużlowych w Polsce. Na obiekcie zaczynają również gościć duże imprezy międzynarodowe. We wrześniu 2022 roku na Moto Arenie odbędzie się jedna z rund Speedway Euro Championship – powiedział Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research.

Jak pokazują badania firmy Pentagon Research, wartość ekspozycji marek sponsorów i partnerów KŻ Orzeł Łódź w trakcie kilku miesięcy sezonu 2021 wyniosła aż 11 216 491 zł. To blisko 3 000 000 zł więcej niż w rozgrywkach 2020! Patrząc jedynie na sam nośnik dynamiczny, wartość ekspozycji marek to 5 314 147 zł. Mecz pokazywany w telewizji generuje wartość ekspozycji na poziomie 4 648 525 zł, a kwota ta obejmuje 53 556 ekspozycji logotypów.