Ogromny wzrost potencjału marketingowego KŻ Orzeł Łódź! - KŻ Orzeł Łódź – oficjalny serwis klubu

Ogromny wzrost potencjału marketingowego KŻ Orzeł Łódź!

Wartość ekspozycji marek sponsorów i partnerów KŻ Orzeł Łódź w trakcie sezonu 2022 wyniosła aż 20 mln 400 tys. złotych i jest to wzrost o blisko 100 procent w stosunku do sezonu 2021. Różne badania wykonane przez Instytut Monitorowania Mediów oraz firmę Pentagon Research, która specjalizuje się w badaniach z zakresu marketingu sportowego oraz efektywności sponsoringu sportu po raz kolejny potwierdzają, że Klub Żużlowy Orzeł Łódź posiada bardzo duży potencjał w działaniach marketingowych. Dane dotyczą tylko kilku miesięcy związanych z sezonem 2022.

Firmy chętne do współpracy z Klubem mogą na co dzień zgłaszać się pod adresem mailowym: biznes@orzel.lodz.pl, a oferta reklamowa dostępna jest na www.orzel.lodz.pl oraz w mediach społecznościowych klubu.

– Współpracujemy z Klubem Żużlowym Orzeł Łódź już kolejny sezon i za każdym razem wykonane przez nas badania jasno pokazują, że żużel w Łodzi rozwija się i marketingowo jest to dyscyplina atrakcyjna dla sponsorów i partnerów angażujących się w sponsoring klubu. W porównaniu z poprzednim sezonem wzrost wartości ekspozycji marek związanych z Orłem Łódź wyniósł blisko sto procent więcej niż w rozgrywkach 2021. Klub na co dzień mocno pracuje na to, aby tak było i ma świadomość, że w obecnych czasach działania sportowe idą w parze z marketingiem i sponsoringiem. Zresztą wykonane przez nas badanie wartości mediowej ponownie umiejscowiło żużel w czołowej piątce zestawienia TOP 20 dyscyplin w Polsce, co daje ogromne możliwości marketingowe, a KŻ Orzeł potrafi to wykorzystać. Kilka miesięcy temu na Moto Arenie Łódź odbył się coroczny Mecz Narodów i na trybunach było prawie 10 tysięcy kibiców, a dużym zainteresowaniem fanów cieszyły się też pojedynki łódzkiej drużyny w fazie play-off oraz jedna z rund Speedway Euro Championship. Rozwój klubu można również zauważyć poprzez zwiększone zainteresowanie ze strony przedstawicieli biznesu z Łodzi i województwa, którzy coraz chętniej nawiązują współpracę z KŻ Orzeł Łódź. Przyciągają ich m.in. liczne miejsca reklamowe rozlokowane na stadionie i właśnie to, że klub dba o swoich sponsorów. Ten potencjał wzrasta a nowy sezon zapowiada się emocjonująco – mówi Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research.

Wartość ekspozycji marek sponsorów i partnerów KŻ Orzeł Łódź w trakcie kilku miesięcy sezonu 2022 wyniosła aż 20 mln 400 tys. zł. To o blisko 100% więcej niż w rozgrywkach 2021, a łącznie od sezonu 2020 potencjał marketingowy Klubu wzrósł o 12 mln zł. Kwota z sezonu 2022 jest wartością reklamową miejsca i czasu poświęconego marce. Na kwotę tę składa się aż 135 tys. ekspozycji, a marki były eksponowane w formie graficznej (np. na ubraniach i kevlarach zawodników) oraz w tekstach artykułów i publikacji w mediach społecznościowych. Drużyna występująca w 1. Lidze Żużlowej pod nazwą H. Skrzydlewska Orzeł Łódź posiada bardzo duży potencjał w działaniach marketingowych, który z roku na rok zwiększa się. Pokazują to właśnie kolejne badania marketingowe wykonane przez Klub w grudniu 2022 roku dotyczące efektywności marek sponsorów Klubu w telewizji, internecie, prasie oraz mediach społecznościowych. Badanie marketingowe wykonała firma Pentagon Research specjalizująca się w badaniach z zakresu marketingu sportowego oraz efektywności sponsoringu sportu.

Innymi ważnymi wartościami potwierdzającymi wysoką wartość marketingową Klubu są: ekwiwalent reklamowy AVE oraz wartość dotarcia do odbiorców. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla KŻ Orzeł Łódź przez Instytut Monitorowania Mediów wartość reklamowa przekazów ukazujących się przy okazji Klubu Żużlowego Orzeł Łódź w 2022 roku wyniosła ponad 75 mln złotych! Z kolei informacje związane z Klubem dotarły do ponad 100 mln osób i w 99% procentach kojarzyły się one pozytywnie bądź neutralnie!

– Warto się reklamować na stadionie Orła oraz przez KŻ Orzeł Łódź. Z roku na rok badania marketingowe pokazują, że klub rozwija się na każdej płaszczyźnie, a każdego sponsora traktujemy bardzo profesjonalnie. Zachęcamy firmy do wspierania łódzkiego żużla i wspólnego przeżywania sportowych emocji na Moto Arenie Łódź. W porównaniu z poprzednim sezonem zanotowaliśmy prawie stu procentowy wzrost wartości ekspozycji naszych partnerów, co nas niezwykle cieszy. Jedną z najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce jest żużel. Czarny sport z poziomu trybun oglądają tysiące kibiców, a dzięki transmisjom telewizyjnym przekaz trafia do setek tysięcy odbiorców – potencjalnych klientów firm. Każdy przedsiębiorca, który skorzysta z możliwości reklamowych oferowanych przez Klub, jest w stanie znaleźć korzystne dla siebie rozwiązaniadopasowane do planowanego budżetu. Każdy pakiet reklamowy jest przygotowywany indywidualnie na podstawie oczekiwań potencjalnego partnera.  Jednym z najlepszych sposobów reklamowania produktów i usług jest reklama właśnie poprzez sport. Jest to skuteczny sposób szybkiego dotarcia do wielu odbiorców, którzy nie tylko poznają markę, ale co najistotniejsze zaczynają się z nią identyfikować mówi Witold Skrzydlewski, Honorowy Prezes KŻ Orzeł Łódź.

Atrakcyjność marketingowa Klubu przekłada się na zainteresowanie ze strony przedstawicieli biznesu z Łodzi i województwa. Grono sponsorów oraz partnerów należących do „Business Orzeł Club” ciągle się powiększa.

Firmy chętne do współpracy z Klubem mogą na co dzień zgłaszać się pod adresem mailowym: biznes@orzel.lodz.pl, a oferta reklamowa dostępna jest na www.orzel.lodz.pl oraz w mediach społecznościowych klubu.